جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ع

حجت الاسلام والمسلمین غلامی خاطرنشان کرد:وقتی از سوی صهیونیست‌های سفاک، چنین ظلم وحشیانه‌ای در حق ده‌ها هزار کودک می‌شود، سنت الهی اخذ عزیز مقتدر در نهایت از فرعونیان امروز انتقام می‌گیرد که «یَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَی الظَّالِمِ، أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَی الْمَظْلُومِ» (نهج البلاغة، حکمت 241).

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین غلامی امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: هرکس از محرمات الهی به خاطر خدا و ترس از او بپرهیزد، و حدود او را نشکند و حرمت شرایعش را هتک نکرد، به آن عمل کند"یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً" خدای تعالی برایش راه نجاتی از تنگنای مشکلات زندگی فراهم می کند.

وی افزود:انسان متقی، خواست خود را در مسیر خواست و اراده خدا قرار می دهد و چون اراده الهی بن بست ندارد، انسان متقی نیز به بن بست نخواهد رسید. «وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً»کسانی که با گناه زندگی خود را تأمین می کنند، راه دریافت روزی های پیش بینی نشده را به روی خود می بندند. وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ ...یرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لا یحْتَسِبُ.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی بیان کرد: در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی زندگی یک مبارزه است، مبارزه‌ای مستمر، و الگوهای شاخص و برتر این نوع نگاه و عمل در حیات بشری ائمه (علیهم السلام) هستند. البته جهاد و مبارزه صرفا قتال به معنای درگیری با دشمن در میدان جنگ نظامی نیست.

وی افزود: در عرصه‌ی جنگ ترکیبی دشمن از سویی «تحریم» را به میدان آورده و از سوی دیگر «تحریف» را: «به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آن‌ها انجام می‌دهند. هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را می‌خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه‌ی مردم است... یکی هم آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.» در این جنگ «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد:«مومن متعبد انقلابی» در مقابل چنین تهاجم چندوجهی‌ای تکالیف مهمی برای جهاد و مبارزه در میدان‌های گوناگون دارد. در این میان یک عرصه‌ی مهم مبارزه «جهاد تبیین» است.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها با انگیزه‌ای مشابه و هم‌سو با فرعون دست به قتل عام کودکان می‌زنند. وقتی یکی از خبرنگاران غربی به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کند که در بمباران بیمارستان المَعمَدانی تعداد زیادی از کودکان کشته شده‌اند! می‌گوید: این کودکان بعدها به نیروهای تروریست (بخوانید رزمندگان دلاور مقاومت) تبدیل می‌شدند! این همان انگیزه‌ای که فرعون در قتل‌عام کودکان دنبال می‌کرد! اما، عالَم صحنه حکمت الهی است و در نظام احسن این فجایع، مقدمه تحقق وعده الهی است.

وی افزود: همان رود عظیم نیل که سرچشمه تمام ثروت و قدرت و آبادی و تمدن آن‌ها بود، مامور نابودی آن‌ها شد وفرعون با همان ظلمی که انجام می‌داد، امت موسی (علیه السلام) را شکل داد. صهیونیست ها هم با همین جنایات،در حال فروپاشی و هم زمینه اتحاد حداکثری امت اسلامی شده است.

خطیب جمعه شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد:وقتی از سوی صهیونیست‌های سفاک، چنین ظلم وحشیانه‌ای در حق ده‌ها هزار کودک می‌شود، سنت الهی اخذ عزیز مقتدر در نهایت از فرعونیان امروز انتقام می‌گیرد که «یَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَی الظَّالِمِ، أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَی الْمَظْلُومِ» (نهج البلاغة، حکمت 241).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha